
Droga tymczasowa między autostradą A4, a drogą wojewódzką DW424
Wzmocnienie podłoża dla największego transportu ponadnormatywnego w historii Polski – Tensar® InterAx®
Konstrukcja drogi tymczasowej obejmowała warstwę 30 cm mieszanki niezwiązanej C50/30 stabilizowanej georusztem Tensar InterAx z 5 cm warstwy ścieralnej z mastyksu grysowego SMA11.
Mostostal Warszawa musiał zapewnić przejazd maszyny TBM (Tunnel Boring Machine) do drążenia tuneli, która po złożeniu miała łączną masę 4 tys. ton. Jej długość wynosiła 112 m, a średnica tarczy 15,2 m. Cały transport składał się z 14 zestawów podzielonych na 3 konwoje.
Potężne urządzenie po dotarciu na miejsce miało wydrążyć tunel na odcinku drogi ekspresowej S19 w woj. podkarpackim.
Transport maszyny był ekstremalnie trudnym wyzwaniem logistycznym. W okolicach Malni między A4 a DW424 należało zaprojektować i wykonać drogę tymczasową.
Długość drogi wynosiła L=213,9 m, a dopuszczalna koleina <25mm (moment, w którym uznaje się, że droga jest zużyta i wymaga napraw). Do analizy przyjęto niezbędny do zbudowania drogi ruch budowlany w postaci ciężarówek o masie 20 ton oraz obciążenie eksploatacyjne w postaci 20 przejazdów pojazdu ośmioosiowego o nacisku 115 kN na każdą z osi.
W celu osiągnięcia wymaganej nośności zaprojektowano następującą konstrukcję:
- 5 cm warstwa ścieralna z mastyksu grysowego SMA11,
- 30 cm mieszanka niezwiązana C50/30 stabilizowana georusztem wielokształtnym N1,
- istniejące podłoże CBR=4,0% (E2=25MPa).