Budowa ulicy łączącej ulicę Warszawską i ulicę Koncertową wraz z budową mostu na rzece Krzna

woj. podlaskie

Optymalizacja nawierzchni katalogowej dzięki zastosowaniu georusztu Tensar InterAx

Korzyści

  • Redukcja kosztów wykonania nawierzchni
  • Redukcja grubości warstw konstrukcyjnych
  • Ograniczony ruch budowlany oraz redukcja emisji CO2
  • Zmniejszenie objętości robót ziemnych
Wyzwanie dla wykonawcy

Budowa nowej przeprawy przez Krznę w zachodniej części Białej Podlaskiej stanowiła bardzo ważną inwestycję w skali miasta i regionu. Poza budową mostu obejmowała ona wykonanie kilometrowego odcinka ulicy, włączającego przeprawę w istniejący układ drogowy miasta.

Rozwiązanie Tensar

Zastosowanie georusztu wielokształtnego InterAx na spodzie dolnej warstwy podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej zapewniło dodatkową stabilizację i pozwoliło na zmniejszenie grubości zarówno samej warstwy kruszywa (o 5 cm), jak i warstw asfaltowych (łącznie o 3 cm).